Lustrum

Geslaagd lustrumfeest Hyperion

Veel belangstelling, creatieve activiteiten, spetterende optredens, heerlijke taarten, gezellige catering, vrolijkheid alom en een wervelende lichtshow toe. Kortom: een prachtig lustrumfeest voor jong en oud op zaterdag 16 september in en rond het Witte Kerkje in Benningbroek.

Langs het geelstenen pad leidde een dubbele rij paraplu’s naar de kerkdeur, die wijd open stond. Onder de toren werden de mooiste creaties vervaardigd: kleurige stoelen en verrassende tekeningen over Benningbroek in 2050. In de kerk stonden vijftien fraaie taarten opgesteld. Bewonderende uitroepen over dit gebak waren niet van de lucht. Over lucht gesproken: het rook naar zoet en chocolade, naar marsepein en vruchten.

Een lekkere lucht was er ook buiten waar Jantien en Inge zorgden voor lekkere soepen en dito broodjes.

Binnen kon men genieten van optredens van Popkoor Puur, harpiste Victoria Moerman, Frans van Til en Joséphine en de West-Friese schrijvers van de groep Langedijk.

In de vrolijke tent buiten bereidden kinderen een toneelspel voor over Benningbroek in de toekomst. De opvoering was een succes!

Regelmatig werd er een rondleiding gegeven in en om de kerk waarbij historische bijzonderheden werden belicht. Op de muur van het eerbiedwaardige gebouw was continue een compilatie te zien met opnames van een aantal Hyperion-avonden. Ook werd er gebrainstormd over onderwerpen voor nieuwe avonden.

Spreekstalmeester Menno Haakma opende het feest en gaf meteen het woord aan burgemeester Streng van de gemeente Medemblik. Hij prees de activiteiten van Hyperion en wenste de stichting veel succes is de toekomst.

Na langdurig kijken en proeven kwam de jury van Heel Benningbroek bakt met de uitslag van de taartenkeuring. Jolanda Karsten en Willem Caspers reikten de volgende prijzen uit:

eerste prijs Maricel Canete,

tweede prijs Astrid Vlaar,

derde prijs Ineke Ruig,

aanmoedigingsprijs Irene Slagter.

Van alle taarten werd naar hartenlust gegeten door de bezoekers. Aan het eind van de dag waren ze schoon op.

Het bestuur van Hyperion bedankt alle mensen die meewerkten aan dit lustrumfeest van harte. Op naar de tien jaar!

Foto: Maricel Canete (rechts) wint de eerste prijs in de taartenwedstrijd met een prachtige boerderijtaart. Links de juryleden Willem Caspers en Jolanda Karsten.

Het kerkje is er klaar voor aan weerszijden van het pad staat een rij paraplus

Burgemeester Frank Streng opent het feest en geeft een cadeau aan Margreet Glas en Ina Broekhuizen

De jury buigt zich over de taarten van Heel Benningbroek bakt

Aanmoedigingsprijs voor Irene Slagter